2010. november 9., kedd

Porszívós orrszívó

Illúziókkal teli első gyermekes anyukaként a porszívós orrszívó azon rémek egyike volt, aminek hallatán is kirázott a hideg és szilárdan elhatároztam, hogy nem! Én biztosan nem!
Azután pár napja elkaptuk a kisfiammal a náthát, amint mindenki más is...egész éjjel sírt, alig kapott levegőt a kis nóziján, a kis kézi orrszívóval akárhogyan is trükköztem, akármilyen szögből is próbáltam, még a felszíni dolgokat sem hozta ki, nemhogy a mélyebben fekvőket.Enni sem tudott, aludni sem, csak szenvedett 12 órán át...aztán hulla fáradtan úgy döntöttem reggel, kérek egyet kölcsönbe kipróbálni:ennél rosszabb már nem lehet.
Lelki szemeimmel már láttam, ahogy babám szeméből krokodilkönnyek hullanak, könyörögve rám néz, hogy hagyjam abba ezt a kínzást, iszonyúan fáj neki...
Bekapcsoltam a porszívót a legalacsonyabb fokozaton, rászerelve az orrszívóval és szilárdan tartva csemetémet, az egyik orrnyílásához közelítettem (de nem dugtam bele, csak elé tettem)...vártam a kínok kínját az arcán...de csak nem jött.Persze ellenkezett, hisz mégiscsak 7.5 hónapos és már bimbódzik a kis öntudata, de egyáltalán nem sírt és nem is fájt neki.
Végképp összezavarodtam, miután mindketten túléltük ezt a poklot...illetve Ő, miután elkészültünk, legurult az ölemből és bár már kába volt az éjjeli virrasztástól, de mosolyogva elmászott játszani...én meg csak ültem ott csodálkozva egyik kezemben az orrszívóval, másikban Manóm hült helyével és nem értettem a dolgot.
Eredmény?2 nap porszívós orrszívózás után ma már magától engedi, sőt, porszívózhatom is a szőnyeget, amikor kedvem tartja, úgy megszokta a hangját:egyszerűen nem érdekli.
De igaza is van:annyi fontosabb van az életében:plüssmacinak puszit adni, mesekönyvet nézegetni, műanyag fakanalat harapdálni, csörgőket dobálni.
Azt hiszem, időnként a valóság jobb és szebb, mint a rózsaszínű illúziók(-:

A Tényekről is pár szót:

-nem drasztikus az eljárás, mert bár porszívóval, de nem annak erejével szív, beszabályozza magát
-folyamatosan szív, így alaposabb, mint a kézi és tovább tart az eredmény
-nem fáj, mindössze kellemetlen, mert a picik nem szeretik, ha babrálnak a nózijukkal, de ha a váladékot nem távolítjuk el folyamatosan, a lehetséges szövődmények már igencsak fájni is fognak
-akárhányszor használható, ha a gyermek szörcsög, de a túl sok használat sem jó (pl. 20-30 percenként napokig), mert fokozott váladék (takony) képződésre serkenti az orrocskát
-újszülötteknél is használható, ha váladék van a nózijában, mert ők még csak orron át tudnak lélegezni, s teli orral sem enni, sem aludni nem tud
-nincs mellékhatása, ahogyan az orrfújásnak sem
-a porszívónak nem kell sterilnek lennie, csak az orrszívónak, ezt minden használat után el kell mosni pl. mosogatószeres vagy fertőtlenítőszeres vízzel, időnként pedig érdemes lobogó vízben forralni pár percig az alaposabb tisztítás érdekében

Az orr eldugulása ellen pedig ha a természetesebb, kíméletesebb utat szeretnénk követni, orrcseppet használjunk, s ne tengervizes orrspray-t.
Miért?
Mert a tengervizes orrspay-ben a só a lényeg.
Ez végigmarja a kicsi orrát (nem feltétlenül fáj, nem ez a gond vele) és akárcsak az antibiotikum:mindent kimar, azt is, amit nagyon nem kéne, az orr nyálkahártyáját.
Az orrcsepp ez esetben sokkal kíméletesebb megoldás, csak a "cuccost" oldja fel, mást nem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése